KİTABINI YAZDIM BEN BU DENİZİN

Ben aşkı tebliğe tahsile geldim
Harabat ehlinin uğrağıyım ben
Faniyi bakiye vesile bildim

İlahi kervanın durağıyım ben

Şeyh Tabduk Emre'den icazet çıktı
Asuman berraktı yollar açıktı
Şiir miracına benimle çıktı
Pir Yunus Emre'min Burağıyım ben

Mevlana gel dedi yollara düştüm
Hacı Bayram ile erişti rüştüm
Hacı Bektaş ile güllere düştüm
Yazın jale kışın kırağıyım ben

Dediler bizdeyken sözün kralı
Yad ele kaptırdık çeşm-i maralı
Fuzuli dil dökme olmaz oralı
O Ruhi Bağdad'ın Irağıyım ben

Fikret'in kabrinde derin hüznünü
Duyunca tarz ettim hece veznini
Elim ondan aldı yazım iznini
Feylezof Rıza'nın çırağıyım ben

Bazı şaircikler imge tutturdu
Vezni kafiyeyi taca attırdı
Biz yemedik çolçocuğa yutturdu
Ecdat şiirinin gereğiyim ben

Kırmızı şal ay yıldızı giyince
Gölgesinde huzur gurur duyunca
Hem Müslüman hemi Türküm deyince
Ne mutlu diyenin yüreğiyim ben

Milli tarz benimdir modalar sizin
Ustamdan el aldım Rabbimden izin
Rüzgarım esindir yelkenim vezin
Kitabını yazdım ben bu denizin
Türk dil gemisinin direğiyim ben...


0 yorum:

Yorum Gönder