Anahtar Kelime Seçiminde Yapılan 5 Yanlış


SEO yaparken anahtar kelimelerin araştırılması konusu üzerinde genellikle yeterince durulmaz. Başarılı bir optimizasyonun temelinin anahtar kelime seçimine dayandığını düşünerek bu yazımla birlikte anahtar kelime serisini başlatmaya karar verdim. Öncelikle anahtar kelime seçiminde yapılan yanlışlardan bahsedeceğiz.

Geri Dönüşümleri Görmezden Gelmeyin

Arama motorlarından gelen hitleri incelediğimizde sitemizde yer vermediğimiz bazı kelimelere veya öbeklerine de rastlayabiliriz. Bu kelimelerin potansiyel ziyaretçileri olabileceğini göz önünde bulundurup dönüşümü kullanmamız gerekiyor. İnsan zekası anahtar kelimelerin dönüşümünün etkili denetimizi yapabilecek tek seçenektir. Hiç bir program bir insanın SEO bilgisi ve tecrübesinin yerini tutamaz.

Yeterince Gerçekçi Değilsiniz

Anahtar kelimelerin doğru seçimi çalışmanın tamamını etkileyecektir. Kelime araştırması yapıp en çok aranma hacmine sahip kelimeleri seçiyorsunuz. Bu yöntem istenilen sonuçların alınması için çok da geçerli olmayacaktır. İki kullanıcı düşünelim; birincisi “Toshiba R830″ arıyor olsun, diğeri “notebook”. Bu iki kullanıcıdan sizce hangisi kredi kartı ile ödeme yapıp notebook’u almaya daha yakındır?
Tabii burada “notebook” kelimesinin yanlış bir seçim olduğunu söylemek doğru olmaz. Ama bu kelimede yükselmek için harcayacağınız zamanı ve yapacağınız masrafları da göz önünde bulundurarak kelime seçiminizi ona göre yapmalısınız. Az ziyaretçi ilk bakışta cazip görünmeyebilir, buna rağmen “hedefe yönelik ziyaretçi” doğru seçim olacaktır.

Geniş Aramalar Değil Tam Aramalar Önemlidir

Kelimenin aranma hacmi şüphesiz başvurulacak istatistiklerden biridir. Sık yapılan yanlış kelimenin tam aranma hacmi yerine geniş aramalarına bakmaktır. Bu aramalar arasında çok büyük farklar olabilir. Bu nedenle de yanlış istatistiklere bakarak seçtiğiniz kelimede umduğunuz sonuçları yakalayamayabilirsiniz.

Tekil Hali Mi Çoğul Hali Mi?

Anahtar Kelime Seçiminde Yapılan HatalarBazı sitelerin çoğul aramaya göre optimize edildiğini görürüz. Halbuki o kelimenin tekil hali aranmaktadır. “Tablet PC” mi daha yaygın aranıyor “Table PC’ler” mi? Birini tercih ederek çok az, diğerinde fazla hit alınabilir. Arama motorları tekil ve çoğul aramaları anlayıp birleştirme gibi özelliklere sahip olsalar da, %100 uyumlu içerik her zaman bir adım önde olacaktır.

İçerikle Alakası Olmayan Anahtar Kelimeler Seçmeyin

Anahtar kelimelerin içerikle ilgili olması konusu üzerinde durulacak en önemli konulardan biridir. Seçtiğiniz kelimenin sektörünüze ait olması başarı getirecektir. Bu konuyla ilgili daha önceki yazılarımızda yer alan LSI teknikleri konusuna da göz atabilirsiniz.
Bu yazımda anahtar kelime seçiminde sık yapılan yanlışlara yer vermeye çalıştım. Üzerinde fazla fazla durmaya değer bir konu olan anahtar kelime seçimi ile ilgili sizlerin de yorum ve düşüncelerini bekliyorum…

0 yorum:

Yorum Gönder